جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

شهرداری مشهد ۲۱ میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه‌سواری بانوان اختصاص داد | مشهد صاحب ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری خواهد شد

  • کد خبر: ۱۷۹۳۰۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
شهرداری مشهد ۲۱ میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه‌سواری بانوان اختصاص داد | مشهد صاحب ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری خواهد شد
در گام نخست این طرح فضای امن دوچرخه‌سواری بانوان در بوستان خورشید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز احداث بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر، راه‌اندازی سامانه دوچرخه اشتراکی با هزار دوچرخه، ایجاد ۱۵۳ ایستگاه دوچرخه اشتراکی، احداث ۲ پارکینگ دوچرخه برای مردم و چندین اتفاق دیگر دست به دست هم داد تا اول تیرماه مشهد به عنوان شهر دوستدار دوچرخه انتخاب شود و دبیرخانه‌اش در این شهر شروع به کار کند.

اما این شهر دوستدار دوچرخه فضای مناسب و امن از هرنظر برای دوچرخه‌سواری بانوان ندارد. برای همین هم شهرداری ۲۱ میلیاردتومان بودجه برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بانوان کنار گذاشته و این موضوع را در قالب یک لایحه به شورا ارائه کرده است. لایحه‌ای که مجید طهوریان عسکری، عضو شورای شهر مشهد و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان، از پایان بررسی آن خبر داد.

رئیس کمیسیون ویژه بهسازی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به الزام شهرداری به‌وسیله شورا برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بانوان در شهر گفت: سال گذشته مصوبه‌ای در صحن علنی به تصویب رسید که در آن شهرداری ملزم شد برای توسعه زیرساخت دوچرخه‌سواری بانوان، طرح و لایحه‌ای به شورای شهر مشهد ارائه کند که خوشبختانه آن لایحه به دست شورا رسید، در کمیسیون‌ها بررسی و الان به نظریه تبدیل شده است و پیش‌بینی این است که در یک ماه آینده در دستورکار صحن قرار می‌گیرد.

گام اول بوستان خورشید

طهوریان عسکری با بیان اینکه لایحه شهرداری یک طرح زیرساختی برای شهر است تأکید کرد: توسعه زیرساخت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد یک مصوبه زیرساختی است و براساس این طرح قرار است در بوستان‌های شهر مشهد فضا‌هایی برای دوچرخه‌سواری بانوان به صورت اختصاصی ساخته شود و در گام اول هم یک فضای ۵ هزارمتری در پارک خورشید برای دوچرخه‌سواری امن بانوان در حال احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه مسیر‌های دوچرخه در بوستان‌های بزرگ شهر

وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاقی که با تصویب و اجرای این طرح در شهر خواهد افتاد، توسعه مسیر‌های دوچرخه بانوان در پارک‌های بزرگ شهر و نقاط مختلف است تا خانم‌ها بتوانند در فضای خیلی خوب و امن فرصت دوچرخه‌سواری داشته باشند. دوچرخه‌سواری بانوان به ایمنی نیاز دارد و وضعیت ایمنی در فضای شهر برای بانوان چندان مناسب نیست و این نکته‌ای است که دوچرخه‌سوار‌های حرفه‌ای ما هم به آن اذعان دارند و مسئله مهمی است.

افزایش ایمنی بانوان دوچرخه‌سوار

طهوریان با تأکید بر لزوم ایجاد فضای امن و به دور از حادثه برای دوچرخه‌سواری بانوان تصریح کرد: رعایت نکردن قوانین رانندگی توسط خودرو‌های سبک و سنگین در شهر، صدمات زیادی به همه دوچرخه‌سواران وارد می‌کند و ما هم به دلیل حفظ جان بانوان باید محیط امنی برای آن‌ها آماده کنیم و بهترین مکان برای این کار بوستان‌های بزرگ مثل خورشید و دلاوران و... است و در این بوستان‌ها فضا برای احداث مسیر‌های امن دوچرخه‌سواری ویژه بانوان مهیاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->