شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها

شهرداری مشهد ۲۱ میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه‌سواری بانوان اختصاص داد | مشهد صاحب ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری خواهد شد

  • کد خبر: ۱۷۹۳۰۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
شهرداری مشهد ۲۱ میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه‌سواری بانوان اختصاص داد | مشهد صاحب ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری خواهد شد
در گام نخست این طرح فضای امن دوچرخه‌سواری بانوان در بوستان خورشید به بهره‌برداری می‌رسد.
محمد کاملان
خبرنگار محمد کاملان

به گزارش شهرآرانیوز احداث بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر، راه‌اندازی سامانه دوچرخه اشتراکی با هزار دوچرخه، ایجاد ۱۵۳ ایستگاه دوچرخه اشتراکی، احداث ۲ پارکینگ دوچرخه برای مردم و چندین اتفاق دیگر دست به دست هم داد تا اول تیرماه مشهد به عنوان شهر دوستدار دوچرخه انتخاب شود و دبیرخانه‌اش در این شهر شروع به کار کند.

اما این شهر دوستدار دوچرخه فضای مناسب و امن از هرنظر برای دوچرخه‌سواری بانوان ندارد. برای همین هم شهرداری ۲۱ میلیاردتومان بودجه برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بانوان کنار گذاشته و این موضوع را در قالب یک لایحه به شورا ارائه کرده است. لایحه‌ای که مجید طهوریان عسکری، عضو شورای شهر مشهد و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان، از پایان بررسی آن خبر داد.

رئیس کمیسیون ویژه بهسازی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به الزام شهرداری به‌وسیله شورا برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بانوان در شهر گفت: سال گذشته مصوبه‌ای در صحن علنی به تصویب رسید که در آن شهرداری ملزم شد برای توسعه زیرساخت دوچرخه‌سواری بانوان، طرح و لایحه‌ای به شورای شهر مشهد ارائه کند که خوشبختانه آن لایحه به دست شورا رسید، در کمیسیون‌ها بررسی و الان به نظریه تبدیل شده است و پیش‌بینی این است که در یک ماه آینده در دستورکار صحن قرار می‌گیرد.

گام اول بوستان خورشید

طهوریان عسکری با بیان اینکه لایحه شهرداری یک طرح زیرساختی برای شهر است تأکید کرد: توسعه زیرساخت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد یک مصوبه زیرساختی است و براساس این طرح قرار است در بوستان‌های شهر مشهد فضا‌هایی برای دوچرخه‌سواری بانوان به صورت اختصاصی ساخته شود و در گام اول هم یک فضای ۵ هزارمتری در پارک خورشید برای دوچرخه‌سواری امن بانوان در حال احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه مسیر‌های دوچرخه در بوستان‌های بزرگ شهر

وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاقی که با تصویب و اجرای این طرح در شهر خواهد افتاد، توسعه مسیر‌های دوچرخه بانوان در پارک‌های بزرگ شهر و نقاط مختلف است تا خانم‌ها بتوانند در فضای خیلی خوب و امن فرصت دوچرخه‌سواری داشته باشند. دوچرخه‌سواری بانوان به ایمنی نیاز دارد و وضعیت ایمنی در فضای شهر برای بانوان چندان مناسب نیست و این نکته‌ای است که دوچرخه‌سوار‌های حرفه‌ای ما هم به آن اذعان دارند و مسئله مهمی است.

افزایش ایمنی بانوان دوچرخه‌سوار

طهوریان با تأکید بر لزوم ایجاد فضای امن و به دور از حادثه برای دوچرخه‌سواری بانوان تصریح کرد: رعایت نکردن قوانین رانندگی توسط خودرو‌های سبک و سنگین در شهر، صدمات زیادی به همه دوچرخه‌سواران وارد می‌کند و ما هم به دلیل حفظ جان بانوان باید محیط امنی برای آن‌ها آماده کنیم و بهترین مکان برای این کار بوستان‌های بزرگ مثل خورشید و دلاوران و... است و در این بوستان‌ها فضا برای احداث مسیر‌های امن دوچرخه‌سواری ویژه بانوان مهیاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->